اسلاک واکس

اسلاک واکس:ماده ایست مرکب از وکس و روغن که ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧﺒﻲ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ روﻏـﻦ ﻣﻮﺗـﻮر بوده و ﻣـﺎده اوﻟﻴـﻪ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﭘـﺎراﻓﻴﻦ ﻣﻴﺒﺎﺷـﺪ. این محصول در فرایند تولید روغن های موتور از ماده ای به اسم لوبکات، که از پسماندهای نفت می باشد، به دست می آید. در پروسه تولید پارافین، اسلک وکس به عنوان خوراک وارد سیستم تولید شده و پس از انجام فرایندهایی نظیر روغن گیری (deoiling) و رنگزدایی (decolorization) تبدیل به محصول نهایی یعنی پارافین وکس می گردد. روغن بدست آمده در این فرایند نیز تبدیل به محصول دیگر به نام فوتس اویل یا Residue wax می شود که دارای مصارف صنعتی فراوانی می باشد.

واکس های نفتی را برحسب مواد اولیه ای که از آن به دست می آیند، می توان به سه دسته تقسیم کرد.

تفاوت فوتس اویل و اسلک واکس - ساعی شیمی گستر

الف: واکس های پارافینی

این نوع واکس از مواد اولیه با ………….

نقطه جوش پایین به دست آمده و بیشتر ترکیبات سازنده آن از هیدروکربن های نرمال پارافینی تشیکل یافته است. بیشتر هیدروکربن های شاخه دار (در صورت وجود) از نوع ایزو پارافین ها هستند. هیدرو کربن های سازنده واکس دارای20 تا40 مولکول کربن می باشند و جرم مولکولی آنها بین280 تا560 متغیر است. هم چنین در دمای عادی جامد بوده و ویسکوزیته آن حدود 35-45 SUS (در100 درجه سانتی گراد) و کریستال های آن به صورت سوزنی یا صفحه ای است.

ب: واکس های میکروکریستال

واکس های میکروکریستال از واکس گیری مواد اولیه سنگین (مواد اولیه با نقطه جوش بالا) به دست می آیند. کریستال های آن از انواع پارافینی ریزتر بوده و جرم مولکولی آن حدود800-450 وتعداد ترکیبات کربن سازنده آن بین57-32 می باشد.

واکس های میکروکریستال در مقایسه با انواع پارافین ها با اسید سولفوریک، اسید نیتریک و اسید سولفونیک بهتر ترکیب می شوند و علت این ترکیب، وجود هیدروژن، روی کربنِ نوع سوم است. انواع اکسیده شده این واکس ها در صنایع تولیدی واکسِ کف اطاق (POLISH) استفاده می شود. هم چنین در تولید رنگ به عنوان پیگمان سوسپانسیون به کار گرفته می شوند.

ج: پترولاتوم

اگر عمل واکس گیری بر روی مواد باقی مانده تقطیر انجام شود واکس حاصل را پترولاتوم می نامند. کریستال های آن از دو نوع قبلی ریزتر بوده و مقداری روغن را در خود نگه داری می کنند به طوری که معمولاً حالت ژلاتینی دارند.

جرم مولکولی آن بین980-560 و نقطه ذوب آن بین85-55 درجه سانتی گراد است. در مواقعی که بخواهند پترولاتوم را بدون استفاده از حلال و حرارت پخش کنند، از پترولاتوم امولسیون شده در آب استفاده می شود. برای این منظور بایستی مخلوطی از واکس ذوب شده در آب داغ با استفاده از یک امولسیون کننده نظیر تترا اتانول آمین تهیه کرد.

اسلاک واکس

ماده اولیه برای تولید پارافین جامد ، اسلک وکس (Slack Wax) می باشد و پارافین جامد معمولا برحسب میزان چربی (Oil Content) به صوت زیر تقسیم بندی می گردد :

پارافین جامد

کریستال و میکرو کریستال

پارافین جامد

۰.۵ تا ۱ درصد چربی

پارافین جامد

۱ تا ۳ درصد چربی

پارافین جامد

۳ تا ۵ درصد چربی

پارافین جامد

۵ تا ۷ درصد چربی

و …

هرچه رنگ پارافین سفید و شفاف تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است . عمده مصرف این محصول در صنایع شمع سازی ، مواد غذایی ، چرم سازی و دیگر صنایع می باشد.

پارافین جامد صادرات گسترده ای به کشورهای آسیای میانه و افریقایی دارد.

اسلاک واکس یکی از مشتقات نفت خام که میزان ناخالصی آن (میزان روغن موجود در آن) بین ٥ تا ٣٠% متفاوت است. نقطه ذوب اسلاک واکس از ٥٠ تا ٥٥ درجه سانتی گراد متغییر است و در صنعت در موارد بسیاری کاربرد دارد. در روانکاری ها، تولید شمع، به عنوان ضد آب برای چوب های مصنوعی (صنایع کبریت سازی و شومینه سازی) و غیره به کار می رود.

اسلاک واکس فرآورده حاصل از پالایش رافینات در واحد موم گیری با حلال تولوئن – متیل اتیل کتون می­باشد. به دلیل دقت بالا در فرآیند موم گیری و استفاده از فن آوری خاص مجموعه ای از هیدروکربن های خطی نرمال، زنجیره ای و ایزوپارافین است که درصد روغن موجود در آن به ۱۵ درصد کاهش یافته و رنگ آن بسیار روشن گردیده است. اسلاک واکس در فرایند پالایش روغن پایه بعنوان یک محصول جانبی استحصال می­گردد که بعنوان ماده اولیه تولیدکنندگان پارافین مورد نیاز مبرم می­باشد.

خرید و فروش و صادرات اسلاک واکس - بازرگانی گلدن مارت

موارد کاربرد:

  • شمع سازی
  • امولسیون های واکس
  • صنایع نساجی
  • عایق سازی و پشم شیشه
  • تولید پارافین واکس
خصوصیات
  • .مقادیر زیاد پارافین.
  • .نقطه اشتعال بالا.
  • .رنگ روشن و خاصیت عدم لکه گذاری .

شرکت بازرگانی کیمیا تجارت بهنام تامین کننده محصولات زیر می باشد:

فراورده های نفت:

ال پی جی

گوگرد

قیر

روغن

پتروشیمی:

متانول

اوره

آمونیاک

نرمال پارافین

خدمات شرکت:

صادرات

واردات

کارگزاری

ترانزیت

شرکت بازرگانی چیست؟

شرکت بازرگانی به آن دسته از شرکت‎هایی گفته می‌شود که فعالیت اصلی و هدف آن‌ها تجارت است. در واقع موضوع فعالیت این شرکت‌ها صادرات کالا، واردات کالا، خرید، فروش و کلیه فعالت‌های بازرگانی خارجی و داخلی است.

به بیان ساده‌تر یک شرکت بازرگانی، همان کسب و کارهای بازرگانی و تجاری است که فعالیت‌هایی مانند واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز، خرید و فروش، توزیع و پخش کالا (حمل و نقل)، اخذ مجوز، مشاوره، آموزش و برخی موارد دیگر را انجام می‌دهد.

ارتباط با ما

با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

شما عزیزان می توانید به یکی از روش های زیر با شرکت بازرگانی بین المللی کیمیاتجارت بهنام در ارتباط باشید.

شماره واتساپ تجاری شرکت :00989022311383

شماره همراه : 09056675217

ایمیل : info@oskartrading.com

آدرس : ایران،شیراز،مجتمع خلیج فارس،پلاک 4472

  • تاریخ انتشار : 2022-08-02
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :