پلی اتیلن گرید تزریقی

پلی اتیلن گرید تزریقی

پلی اتیلن گرید تزریقی:کد اچ اس 39012030

گرانول سنگین تزریقی یا همان پلی اتیلن سنگین تزریقی، نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در گروه پلیمری پلی اتیلن سنگین قرار می‌گیرد. همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، برای فرایند قالب گیری تزریقی از آن استفاده می‌شود. پلی اتیلن ها، مدل های مختلفی دارند. برخی انعطاف‌پذیرند و برخی دیگر سفت هستند. پلی اتیلن سنگین تزریقی، از سختی بالا، مقاومت شیمیایی، عدم نفوذپذیری و همچنین خواص دی الکتریکی برخوردار است. هرچقدر چگالی این محصول بالاتر باشد، پلاستیک قوی‌تر، سفت‌تر و در برابر گرما مقاوم‌تر می‌شود. این محصول، اگرچه مقاومت ضربه اي كمتري نسبت به پلي‌اتيلن سبك دارد، اما مقاومت آن در برابر مواد شيميايي همانند مقاومت آن در برابر تنش‌های شكننده محيطی خوب است؛ به عبارت دیگر می توان گفت که پلی اتیلن سنگین تزریقی از نظر مقاومت کششی، مقاومت شیمیایی، گرما، سختی سطح و مقاومت در برابر سایش، عملکرد مناسبی دارند.

گرانول سنگین تزریقی، یکی از محصولات پرکاربرد در قطعات صنعتی، قطعات دیواره ضخیم و لوازم آشپزخانه است.

کاربرد پلی اتیلن سنگین تزریقی

پلی اتیلن سنگین تزریقی یکی از محصولاتی است که در دسته گرانول تزریقی قرار می‌گیرد و همان طور که از اسم آن مشخص است برای فرآیندهای تزریقی در تولید قطعات پلاستیکی استفاده می‌شود؛ فرایندهایی همچون اکستروژن، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دورانی در فرایندهای اعلام شده در دیتاشیت گرانول سنگین تزریقی، دیده می‌شوند. به طور کلی، پلی اتیلن سنگین، در کاربردهایی نظیر نوار جهت دار، کیسه بافته‌شده، تک رشته، لوله، فیلم دمشی، قالب گیری تزریقی و قالب گیری دمشی کاربرد دارد. کیسۀ بافته شده و تک رشته ای، لولۀ معمولی یا تحت فشار، کانال کابل های فیبر نوری، فیلم بسیار براق و کاغذی، ظروف صنعتی بالای ۱۰۰ لیتر، قالب‌گیری لایه نازک و مستربچ، استفاده‌های نهایی است که از پلی اتیلن سنگین تزریقی صورت می‌گیرد. این محصول، از گریدهای پرمصرف محصولات پلاستیک است و برای تولید محصولاتی مانند قطعات صنعتی، قطعات دیواره ضخیم و لوازم آشپزخانه و … از آن استفاده می‌شود.

جعبه های نوشابه، ساخته شده با پلی اتیلن سنگین تزریقی

به‌عنوان یک نکته فنی در تولید، باید توجه داشت که در فرآیند قالب‌گیری تزریقی باید دمای مواد و دمای قالب بالاتر باشد و فشار تزریق باید کمتر باشد.

کاربرد:

پلی‌اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی دارد. از LDPE در تولید ظروف پلاستیکی سبک و همچنین کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

HDPE ،در تولید ظروف شیر و مایعات و انواع وسایل پلاستیکی آشپزخانه کاربرد دارد . در تولید لوله‌های و اتصالات لوله‌کشی معمولا از MDPE استفاده می‌کنند.

LLDPE بدلیل بالا بودن میزان انعطاف‌پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف‌پذیر مانند لوله‌هایی با قابلیت خم شدن کاربرد دارد.

اخیرا پژوهش‌های فراوانی در تولید پلی اتیلن‌هایی با زنجیر بلند و دارای شاخه‌های کوتاه انجام شده است. این پلی اتیلن‌ها در اصل HDPE با تعدادی شاخه‌های جانبی هستند. این پلی اتیلن‌ها ترکیبی ، استحکام HDPE و انعطاف‌پذیری LDPE را دارند.

تاریخچه پلی اتیلن

کلمه پلیمر اولین بار توسط شیمی دانی به نام رنالت در سال 1835 به کار رفت و اولین کاربرد تجاری این ماده در سال 1834 برای تولید کائوچو بود. این چنین بود که اولین پلاستیک مصنوعی جهان با نام لیترات سلولز در سال 1862 و 1868 وارد بازار شد. چندین سال پس از آن نیز نایلون (1938)، پلی اتیلن (1942)، گرانول سنگین تزریقی، پلی پروپلین (1957) و پلیمر های کریستال مایع در سال 1985 برای اولین بار تولید و رایج شدند.

Poly Ethylene یکی از ساده ترین پلیمر های صنعتی جهان است. مولکول آن یک زنجیره بلند از اتم های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن چسبیده است. در یک نگاه کلی پلیمر PE یک پلیمر ساده است که از مونومر های اتیلن و به صروت زنجیر های رادیکالی آزاد تولید می شود و در مواردی مانند پلی اتیلن سنگین تزریقی، ترموپلاستیک، الیاف یا لوله های پلی اتیلنی و ورق های از این جنس کاربرد فراوان دارد. زمانی که هیچ شاخه ای بین مولکول ها نباشد پلی اتیلن سبک خطی به وجود می آید که از نوع شاخه ای خود سخت تر است. لازم به ذکر است که این موارد در قیمت مواد پلی اتیلن تاثیر زیادی ندارد.

خصوصیت ویژگی
Melting point 230 °F
Density 1.0 g/cm3
Molecular weight 6,000,000 g/mol
Thermal conductivity 0.4 W/m

انواع پلی اتیلن

  • نوع با چگالی بالا (HDPE): پلی اتیلن های با چگالی بالا یا به اصطلاح پلی اتیلن های سنگین دارای زنجیره پلیمری بدون شاخه اند. به سبب بدون شاخه بودن زنجیره، نیروی بین مولکولی در زنجیره بالاست و استحکام کششی آن نسبت به بقیه انواع PE بسیار بیشتر است. یکی از عوامل موثر تولید این نوع نیز شرایط واکنش و نوع کاتالیزور است که معمولا از روش پلیمریزاسیون و با کاتالیزور زیگلر – ناتا تولید می شود. قیمت مواد پلی اتیلن نوع HDPE با دیگر پلی اتیلن ها و گرانول سنگین تزریقی تفاوت زیادی ندارد.
  • نوع با چگالی پایین (LDPE): این نوع پلی اتیلن که به PE سبک نیز مشهور است برعکس پلی اتیلن سنگین تزریقی زنجیره های پلیمری شاخه دار هستند بنابراین نمی توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از نیروی بین مولکولی و استحکام کششی کمتری دارند و معمولا برای تولید مواد پلیمری انعطاف پذیر استفاده می شوند و از ویژگی هایشان می توان به امکان تجزیه به وسیله میکروارگان ها اشاره کرد. LDPE ها نیز توسط روش پلیمریزاسیون تولید می شوند.
  • نوع خطی یا خطی سبک (LLDPE): این نوع PE یک پلیمر خطی است که تعدادی شاخه کوتاه دارد و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن های بلند زنجیر ایجاد می شود.
  • نوع خیلی سبک (VLDPE): این پلی اتیلن اساسا نوعی پلیمر خطی با مقدار زیادی شاخه های کوتاه است که توسط روش کوپلیمریزاسیون اتلین با آلفا الفین های کوتاه زنجیر تولید می شوند.
  • نوع با اتصالات عرضی (XLPE): این نوع PE معمولا در ساختن عایق های الکتریکی در کابل های برق به کار میرود و بیشتر نیز برای کابل ها با ولتاژ متوسط و پایین کاربرد دارند.

شرکت بازرگانی کیمیا تجارت بهنام تامین کننده محصولات زیر می باشد:

فراورده های نفت:

ال پی جی

گوگرد

پلی اتیلن گرید تزریقی

پتروشیمی:

متانول

اوره

آمونیاک

نرمال پارافین

 

خدمات شرکت:

صادرات

واردات

کارگزاری

ارتباط با ما

با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

شما عزیزان می توانید به یکی از روش های زیر با شرکت بازرگانی بین المللی کیمیاتجارت بهنام در ارتباط باشید.

شماره واتساپ تجاری شرکت :00989022311383

شماره همراه : 09056675217

ایمیل : info@oskartrading.com

آدرس : ایران،شیراز،مجتمع خلیج فارس،پلاک 4472

  • تاریخ انتشار : 2022-06-20
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :