فراورده های نفت

فراورده های نفت

ضمن سلام و خوش امد گویی به شما همراهان سایت شرکت بازرگانی کیمیا تجارت بهنام
در این سایت هر انچه مربوط به فراورده های نفت است را در اختیارتان میگذاریم
شاد و سلامت باشید.

محصولات فراورده های نفت

ال پی جی

گاز نفتی مایع‌شده یا ال‌پی‌جی (به انگلیسی: Liquefied Petroleum Gas) به دو گاز هیدروکربنی بوتان و پروپان یا ترکیب آن‌ها گفته می‌شود که در حالت مایع نگه داشته می‌شوند. معمولاً مقادیر کمی از ترکیباتی چون پروپیلن و بوتیلن نیز در گاز مایع موجود است. گاز مایع بیشتر برای کاربردهای گرمایشی و به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود. همچنین در ساخت افشانه‌ها و به عنوان گاز خنک‌کننده در وسایل سرمازا همچون یخچال و فریزر نیز استفاده می‌شود.

ال‌پی‌جی در پالایشگاه محصول فرعی پالایش گاز طبیعی و پالایش نفت خام است. ارزش حرارتی گاز مایع ۴۶٫۱ مگاژول/کیلوگرم است که بالاتر از بنزین و نفت کوره است و در وزن مساوی انرژی بالاتری تولید می‌کند اما ارزش حرارتی آن در حجم مساوی کمتر است چون گاز است و تراکم کمتری دارد. هر لیتر گاز مایع ۵۰۰ تا ۵۸۰ گرم و هر لیتر بنزین ۷۱۰ تا ۷۷۰ گرم وزن دارد. این گاز در دمای ۲۱ درجه سلسیوس تحت فشار حداکثر ۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مایع تبدیل می‌شود؛ و در زمان تولید فاقد رنگ و بو و حتی مزه است که برای ایمنی بیشتر به آن ترکیبات گوگرد دار به نام مرکاپتان (که شامل اتیل مرکاپتان و متیل مرکاپتان) اضافه می‌شود.

ال‌پی‌جی را نباید با ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده) اشتباه گرفت. ال‌ان‌جی در واقع همان گاز طبیعی (عمدتاً متان و اتان) است که برای حمل‌ونقل راحت‌تر و مقرون به صرفه تر به صورت مایع درمی‌اید. سی‌ان‌جی نیز گاز طبیعی است که فشرده شده تا حجم کمتری را اشغال کند.

ال پی جی

MTBE

گوگرد

(به انگلیسی: Sulfur) در جدول تناوبی در سمت چپ کلر، زیر اکسیژن و بالای سلنیوم جای گرفته‌است و نماد شیمیایی آن S و عدد اتمی آن ۱۶ است. اکتشاف این عنصر به پیش از تاریخ بازمی‌گردد.

یک نافلز بدبو، بدمزه و چند ظرفیتی است که بیشتر به شکل بلورهای زرد رنگ موجود است. ازبین برنده کک و و برای کود و کشاورزی مفید است.این عنصر به صورت اولیه در کودها استفاده می‌شود؛ ولی به صورت گسترده‌تر در باروت، ملیّن‌ها، کبریت‌ها و حشره‌کش‌ها نیز به کار گرفته می‌شود.

گوگرد چیست

روغن موتور

برش سنگین نفتی

برش های نفتی در واقع یک روغن خام حاوی هیدروکربن هستند.

این روغن خام به طور معمول به شکل یک امولسیون است که باید در داخل برج تقطیر با استفاده از خواص شیمیایی تصفیه شود.

روغن سبک

روغن ها ممکن است منشأ حیوانی، گیاهی یا پتروشیمی داشته باشند و فرار یا غیر فرار باشند.

هنگامی که مقادیر زیادی از ارگانیسم های مرده، عمدتا زئوپلانکتون ها و جلبک ها، در زیر سنگ های رسوبی دفن می شوند،

یک سوخت فسیلی و نفت ایجاد می شود. روغن بیشتر با حفاری نفت بازیافت شده است.

(چشمه های نفتی طبیعی نادر هستند). در واقع روغَن دسته‌ای از مایعات است که با آب مخلوط نمی‌شوند، زیرا چگالی آن‌ها کمتر از آب است، بنابراین می توانند روی آب شناور بمانند.

حلال402

وایت اسپریت 402 یا حلال 402 مخلوطی از هیدروکربن های پارافینی می باشد. این ماده یکی از محصولات اصلی صادراتی کشور ایران به حساب می آید و در صنایع ساخت رنگ حلالی پرکاربرد به شمار می رود. از دیگر اعصای خانواده ی حلال 400 می توان به حلال 406، حلال ویژه و حلال 410 و… اشاره کرد.

گازوئیل(نفت گاز)

گازوئیل(نفت گاز)(به فرانسوی: Gas-oil) یا گازنفت یا سوخت دیزل (به انگلیسی: Diesel fuel) بعنوان سوخت موتورهای دیزل و تأسیسات حرارتی بکار می‌رود. محدوده هیدروکربن‌های آن بین C14-C20 و حتی C25 با دامنه نقطه جوش ۳۸۵-۲۵۰ درجه سلسیوس است. گازنفت عمدتاً از سه گروه پارافینیک، نفتنیک و آروماتیک تشکیل شده ، دارای حداقل نقطه اشتعال 54 °C و ماکزیمم نقطه ریزش 0 °C است. چگالی آن در دمای 15.6 °C برابر با 820-860kg/m3 است. مهمترین مشخصه آن عدد ستـان است که باید بیشـتر از ۵۰ باشد تا موتور نرم و بیصدا کار کند.

نفت سفید

نفت چراغ یا کِروزِن

(به انگلیسی: Kerosene) یکی از ترکیبات نفتی و مواد سوختی است.

نفت سفید در گذشته کاربرد گسترده‌ای در بخش خانگی به عنوان سوخت وسایل گرمایشی و پخت‌وپز داشت که امروزه در بسیاری از نقاط با گاز شهری و گاز مایع جایگزین شده‌است.

گالری تصاویر

ارتباط با ما

با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

شما عزیزان می توانید به یکی از روش های زیر با شرکت بازرگانی بین المللی کیمیاتجارت بهنام در ارتباط باشید.

شماره واتساپ تجاری شرکت :00989022311383

شماره همراه : 09056675217

ایمیل : info@oskartrading.com

آدرس : ایران،شیراز،مجتمع خلیج فارس،پلاک 4472

  • تاریخ انتشار : 2022-05-28
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :