ال پی جی

خرید ال پی جی

 

ضمن سلام و خوش امد گویی به شما همراهان شرکت بین المللی کیمیا تجارت بهنام
در این سایت هر انچه مربوط به خرید ال پی جی و تامین آن است را در اختیارتان میگذاریم
شاد و سلامت باشید.

 

قیمت ال پی جی صادراتی امروز

 

نماد تجاری
ILGBOCABFC0020425
تاریخ عرضه 06-10-1402
قیمت پایه عرضه 527 دلار
آخرین قیمت معامله شده -200 دلار
ترم تحویل اف سی ای
مکان تحویل اصفهان
بسته بندی فله
روش پرداخت 10-90
تناژ عرضه شده 8000 تن
حداقل میزان خرید 500 تن
 نوع معامله کشف دیسکانت

ال پی جی را از کجا بخریم:

 

شرکت کیمیا تجارت بهنام آمادگی تامین کلیه محصولات زیرمجموعه نفت/گاز و پتروشیمی را از کشورهای ایران و قطر را دارد.

برای اطلاعات بیشتر و نحوه همکاری با ما در ارتباط باشید.

 

آنالیز lpg ایران

 

 

صادرات ال پی جی از ایران

 

بعد از تمامی توضیحات درباره ال پی جی نوبت به چگونه خریدن آن رسیده. شما خریداران می توانید برای خریدن این محصول با شماره تماس های موجود در سایت تماس گرفته و محصول مورد نظر را سفارش دهید.

 

صادرات گاز lpg به پاکستان

کشور ایران با توجه به ذخایر گازی گسترده ای که دارد یکی از کشورهای صادرکننده گاز مایع به نقاط مختلف می باشد. یکی از این کشورها کشور پاکستان است که در همسایگی ایران واقع شده و نیازهای خود را از طریق ایران تامین می کند.

 

قیمت ال پی جی صادراتی

 

به دلیل نوسانات قیمت برای دریافت اطلاعات کامل محصولات با شرکت در ارتباط باشید.

 

ال‌پی‌جی چیست؟

 

گاز نفتی مایع‌شده یا ال‌پی‌جی (به انگلیسی: Liquefied Petroleum Gas) به دو گاز هیدروکربنی بوتان و پروپان یا ترکیب آن‌ها گفته می‌شود که در حالت مایع نگه داشته می‌شوند. معمولاً مقادیر کمی از ترکیباتی چون پروپیلن و بوتیلن نیز در گاز مایع موجود است. گاز مایع بیشتر برای کاربردهای گرمایشی و به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود. همچنین در ساخت افشانه‌ها و به عنوان گاز خنک‌کننده در وسایل سرمازا همچون یخچال و فریزر نیز استفاده می‌شود.

ال‌پی‌جی در پالایشگاه محصول فرعی پالایش گاز طبیعی و پالایش نفت خام است. ارزش حرارتی گاز مایع ۴۶٫۱ مگاژول/کیلوگرم است که بالاتر از بنزین و نفت کوره است و در وزن مساوی انرژی بالاتری تولید می‌کند اما ارزش حرارتی آن در حجم مساوی کمتر است چون گاز است و تراکم کمتری دارد. هر لیتر گاز مایع ۵۰۰ تا ۵۸۰ گرم و هر لیتر بنزین ۷۱۰ تا ۷۷۰ گرم وزن دارد. این گاز در دمای ۲۱ درجه سلسیوس تحت فشار حداکثر ۸ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع به مایع تبدیل می‌شود؛ و در زمان تولید فاقد رنگ و بو و حتی مزه است که برای ایمنی بیشتر به آن ترکیبات گوگرد دار به نام مرکاپتان (که شامل اتیل مرکاپتان و متیل مرکاپتان) اضافه می‌شود.

ال‌پی‌جی را نباید با ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع‌شده) اشتباه گرفت. ال‌ان‌جی در واقع همان گاز طبیعی (عمدتاً متان و اتان) است که برای حمل‌ونقل راحت‌تر و مقرون به صرفه تر به صورت مایع درمی‌اید. سی‌ان‌جی نیز گاز طبیعی است که فشرده شده تا حجم کمتری را اشغال کند.

 

ال پی جی

مصارف خانگی و صنایع کوچک

 

اکثر مردم به ال پی جی گاز مایع می‌گویند که در سیلندرهای قابل حمل ۵۰ کیلویی، ۱۱ کیلویی (سیلندر خانگی) ، ۵ کیلویی (پیکنیکی بزرگ) و ۲ کیلویی (پیکنیکی متوسط) و ۱ کیلویی (پیکنیکی کوچک) در ایران به فروش می‌رسد. (قبل از این که شهرها لوله‌کشی گاز طبیعی شوند عمده مصرف خانه‌ها برای اجاق‌ها و در زمان بی برقی برای روشنایی، گاز مایع سیلندری بود که بعد از لوله‌کشی شبکه گاز طبیعی برای هر خانه، دیگر کمتر در خانه‌ها استفاده می‌شود)
در صنایع کوچک که مصرف‌کننده صنعتی نمی‌تواند هزینه نصب مخازن بزرگ گاز را تأمین نماید یا مکان نصب این مخازن را ندارد از سیلندرهای ۵۰ کیلویی که قابل حمل است استفاده کرده و آن را در خارج از ساختمان به لوله‌کشی گاز ساختمان وصل می‌کند.

 

مصارف صنعتی

 

برای مصارف صنعتی از ال پی جی (LPG) در مخازن بزرگتری که در محل تولیدی صنعتی نصب شده‌است استفاده می‌شود. این مخازن به وسیله ماشین‌های حمل گاز مایع (گاز کش) مستقیم از پالایشگاه یا شرکت‌های توزیع گاز مایع پُر می‌شوند.

 

وعده افزایش سهم ال.پی.جی در سبد سوخت محقق نشد- اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim

مزایا گاز LPG

 

– گاز  LPG ارزان‌تر از دیزل یا بنزین است در نتیجه هزینه سوخت را برای صاحبان خودرو کاهش می‌دهد.

– وسایل نقلیه LPG هزینه سرویس و نگهداری کمتری از انواع وسایل نقلیه بنزینی دارند.

– گاز LPG برای ذخیره‌سازی به فضای کمتری نسبت به CNG احتیاج دارد.

 

معایب گاز LPG

 

– LPG چگالی انرژی کمتری نسبت به بنزین یا دیزل دارد و ازاین‌رو مصرف سوخت را بالا خواهد برد، البته با این وجود باز هم نسبت به بنزین قیمت کمتری دارد.

– اگر قطعات فلزی پیشرانه‌ای با سوخت LPG اصلاح‌نشده باشد، باعث فرسودگی دریچه می‌شود.

– گاز LPG به راحتی پراکنده و پخش نمی‌شود در نتیجه به راحتی قابل اشتعال است.

در این مقاله سعی کردیم تفاوت گاز  CNGبا گاز LPG و همچنین مزایا و معایب این دو سوخت را مورد بررسی قرار دهیم. در مجموع مقایسه این دو سوخت می‌توان گفت که خودروهایی با گاز LPG  مسافت بیشتری طی می‌کنند، آسیب کمتری به موتور می‌رسانند و همچنین قدرت و شتاب خودرو ال پی جی بیشتر از خودروهایی با سوخت سی ان جی است؛ اما جایگاه‌های سوخت CNG بیشتری در کشور وجود دارد در نتیجه بسیار در دسترس‌تر است و ایمنی آن هنگام سوخت‌گیری بسیار بیشتر از LPG است.

 

ارتباط با ما

با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

شما عزیزان می توانید به یکی از روش های زیر با شرکت بازرگانی بین المللی کیمیاتجارت بهنام در ارتباط باشید.

شماره واتساپ تجاری شرکت :00989022311383

شماره همراه : 09056675217

آدرس : ایران،شیراز،مجتمع خلیج فارس،پلاک 4472

ایمیل : info@oskartrading.com

  • تاریخ انتشار : 2022-05-28
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :