قیمت متانول صادراتی ایران

قیمت متانول صادراتی ایران:قیمت متانول صادراتی ایران که به صورت های متنوعی در بازار به فروش می رسد از طریق روش اینترنتی قابل استخراج می باشد و خریداران به راحتی می توانند متانول صنعتی را خرید کنند.

کاربرد متانول صادراتی :

مهمترین کاربرد متانول برای تهیه فرمالدئید استفاده می‌شود که آن هم در تهیه پلاستیک ، تخته سه لایی ، رنگ و مواد منفجره استفاده می‌شود
متانول به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در تولید بسیاری از محصولات نهایی مانند حلال‌ها ، رنگ‌ها ، پلاستیک‌ها و ضدیخ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. . قسمت اعظم متانول تولیدی در جهان صرف تولید فرمالدئیدها و اسید استیک و MTBE می‌شود.
متانول به صورت محدود به عنوان سوخت در موتورهایی با سیستم احتراق داخلی
متانول تولید شده از چوب و سایر ترکیبات آلی را متانول آلی یا بیو الکل می‌نامند که یک منبع تجدید شدنی برای سوخت است و می‌تواند جایگزین مشتقات نفت خام شود

 

"<yoastmark

 عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی

با توجه به پیش‌بینی‌های موسسات معتبر در سال‌های آینده شاهد شتاب گرفتن رشد تقاضا برای متانول خواهیم بود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود شاهد ثبات قیمتی و پالس‌های مثبت قیمتی متانول در بازار جهانی و روند صعودی در بلندمدت باشیم. طبق گزارش‌های ارائه شده توسط موسسات معتبر پیش‌بینی می‌شود تا سال 2023 شاهد افزایش تقاضایی معادل 10 میلیون تن در سال باشیم که با توجه به راه افتادن برخی طرح‌های پتروشیمی در دنیا از جمله ایران (پتروشیمی‌های سبلان و دنا) گمان می‌رود شاهد افزایش تولید 7 میلیون تنی نیز باشیم که مازاد تقاضای 3 میلیون تنی ایجاد خواهد کرد. هرچند که مازاد تقاضا را واحدهای زیر ظرفیت چینی پوشش خواهند داد. از شرکت‌ها و کشورهای اصلی صادر‌کننده می‌توان به شرکت متانکس (با ظرفیت واقعی 8 میلیون تن)، کشور ایران با ظرفیت 12 میلیون تن، عربستان با ظرفیت 8 میلیون تن و برخی کشورها مانند روسیه، عمان و… اشاره کرد.

 معرفی صنعت متانول

متانول یا الکل چوب، از جمله ساده‌ترین الکل‌ها و ماده‌ای شیمیایی است که کاربردهای زیادی دارد، تهیه فرمالدئیدها جهت مصارف خانگی و تولید رزین‌ها، تهیه اسید استیک، «دی‌متیل اتر» (سوخت جایگزین گازوییل) و MTBE (ارتقا و آرام‌سوزی بنزین) از جمله کاربردهای این محصول صنعتی به شمار می‌آیند. در فرآیند تولید این ماده می‌توان از گاز طبیعی (متان)، زغال‌سنگ، مایعات هیدروکربوری و… به‌عنوان ماده اولیه اصلی استفاده کرد. بیش از 99 درصد متانول تولید شده در جهان با زغال‌سنگ یا گاز طبیعی تولید می‌شود. بنابراین قیمت متانول با قیمت این مواد همبستگی بسیار بالایی دارد. بر اساس آمار به دست آمده از موسسه MMSA  در سال 2020 ظرفیت تولید اسمی تولید متانول حدود 150 میلیون تن و مصرف جهانی آن بیش از 107 میلیون تن بوده است. در این میان ظرفیت واقعی تولید متانول ایران معادل 12 میلیون تن بوده که 12درصد تولید و 42 درصد تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد.

  مصارف متانول (ناحیه و کاربرد)

از متانول برای تولید طیف گسترده‌ای از محصولات مانند فرمالدهید، اسید استیک و… استفاده می‌شود. فرمالدهید، ماده اصلی در تولید رزین و چسب است که طبق آمارها حدود 30 درصد مصرف متانول جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. در این بین چین بیشترین سهم را در تولید متانول دارد، به طوری که حدود 60 درصد از تولیدات متانول به این کشور تعلق دارد. اروپا با سهم 10 درصدی، آمریکای شمالی با سهم 9 درصدی و آمریکای جنوبی با سهم 2 درصدی بیشترین سهم را در تولیدات منطقه‌ای متانول دارند.

متانول ایران

شاید بتوان گفت که متانول ایران یکی از بهترین محصولات شیمیایی است که در طی ۴۰ سال اخیر در حال تولید می باشد.
متانول را در شرایطی می توان تولید کرد که یک کشور خوراک آن را به وفور نظیر گاز طبیعی، ذغال سنگ و یا چوب داشته باشد.
کشور جمهوری اسلامی ایران منبع گاز طبیعی بوده و به راحتی می تواند متانول صنعتی را با ظرفیت بالایی تولید کند.
متانول از درجه خلوص ۹۹.۸۵ درصد وزنی برخوردار بوده و می توان با آن محصولات زیادی را تولید کرد و از خام فروشی متانول، جلوگیری نمود.

فروش متانول صادراتی

فروش متانول صادراتی برای کشور ایران بسیار اهمیت دارد چون این کار به مسائل اقتصادی و حتی سیاسی ربط دارد.
اگر ایران بتواند میزان صادرات متانول را افزایش دهد به راحتی خواهد توانست کمبود مالی خود را از کاهش صادرات نفت، جبران کند.
کشورهای زیادی خواهان متانول ایران هستند چون می توانند آن را با بهترین قیمت خریداری کرده و در زمان مشخص شده، تحویل بگیرند.
شرکت های بازرگانی و بازرگانی پتروشیمی می توانند صادرات متانول را در مقدار عمده، به صورت های مختلفی عرضه و به فروش برسانند.

قیمت متانول صادراتی

براساس نرخ دلار به ازای هر تن به اطلاع خریداران محترم رسانده می شود و شامل پارامترهایی می باشد.
قیمت بستگی شدیدی به مقدار و نوع بسته بندی دارد و باید دید خریدار چه چیزی خواستار است.
در ضمن قیمت متانول بستگی به قیمت نفت دارد و همچنین میزان عرضه و تقاضا برای خرید متانول چه مقدار می باشد.
خریداران محترم می توانند از این سایت به طور مستقیم برای استعلام قیمت و خرید اقدام کنند.

ارتباط با ما

با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم

شما عزیزان می توانید به یکی از روش های زیر با شرکت بازرگانی بین المللی کیمیاتجارت بهنام در ارتباط باشید.

شماره واتساپ تجاری شرکت :00989022311383

شماره همراه : 09056675217

ایمیل : info@oskartrading.com

آدرس : ایران،شیراز،مجتمع خلیج فارس،پلاک 4472

شرکت بازرگانی کیمیا تجارت بهنام تامین کننده محصولات زیر می باشد:

فراورده های نفت:

ال پی جی:

گاز نفتی مایع‌شده یا ال‌پی‌جی (به انگلیسی: Liquefied Petroleum Gas) به دو گاز هیدروکربنی بوتان و پروپان یا ترکیب آن‌ها گفته می‌شود که در حالت مایع نگه داشته می‌شوند. معمولاً مقادیر کمی از ترکیباتی چون پروپیلن و بوتیلن نیز در گاز مایع موجود است. گاز مایع بیشتر برای کاربردهای گرمایشی و به عنوان سوخت وسایل نقلیه استفاده می‌شود. همچنین در ساخت افشانه‌ها و به عنوان گاز خنک‌کننده در وسایل سرمازا همچون یخچال و فریزر نیز استفاده می‌شود.

گوگرد:

(به انگلیسی: Sulfur) در جدول تناوبی در سمت چپ کلر، زیر اکسیژن و بالای سلنیوم جای گرفته‌است و نماد شیمیایی آن S و عدد اتمی آن ۱۶ است. اکتشاف این عنصر به پیش از تاریخ بازمی‌گردد.

روغن:

روغن پایه

به روغنی گفته میشود که به عنوان یک پایه برای روانکار محسوب میشود. پس از اضافه کردن مواد افزودنی به روغن پایه، روانکار نهایی به دست می آید. روغن ها از لحاظ حجمی مهم ترین جزء تشکیل دهنده روانکارها می باشند واز لحاظ وزنی به طور متوسط بیش از %۹۵ فرمولاسیون یک روانکار را تشکیل می دهند. در برخی از (روغن های کمپرسور و هیدرولیک) ۹۹%روغن پایه و تنها۱% آن را مواد افزودنی تشکیل می دهند. از طرفی، برخی از روانکارها مانند سیالات فلزکاری، گریس یا روغن دنده های صنعتی شامل حدودا %۳۰ افزودنی هستند.

روغن موتور

روغن موتور، یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر خودرو برای داشتن عملکرد مناسب است. موتور خودرو، همچون قلب تپنده آن است و بی‌توجهی به آن، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را به خودرو شما وارد می‌کند.

روغن سبک:

روغن ها ممکن است منشأ حیوانی، گیاهی یا پتروشیمی داشته باشند و فرار یا غیر فرار باشند.

هنگامی که مقادیر زیادی از ارگانیسم های مرده، عمدتا زئوپلانکتون ها و جلبک ها، در زیر سنگ های رسوبی دفن می شوند،

یک سوخت فسیلی و نفت ایجاد می شود. روغن بیشتر با حفاری نفت بازیافت شده است.

(چشمه های نفتی طبیعی نادر هستند). در واقع روغَن دسته‌ای از مایعات است که با آب مخلوط نمی‌شوند، زیرا چگالی آن‌ها کمتر از آب است، بنابراین می توانند روی آب شناور بمانند.

قیر:

قیر ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری  شکل

که در عایقکاری  رطوبت و ساخت آسفالت  کاربرد دارد.

قیر انواع گوناگونی دارد

که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است.

قیر از مشتقات نفت است.

و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می‌شوند.

قیر ماده‌ای هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوه‌ای تیره که در سولفید کربن  و تتراکلرید کربن کاملاً حل می‌شود. قیر در دمای محیط، جامد  است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع  می‌شود.

اسلاک واکس:

ماده ایست مرکب از وکس و روغن که ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧﺒﻲ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎﻫﻬﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ روﻏـﻦ ﻣﻮﺗـﻮر بوده و ﻣـﺎده اوﻟﻴـﻪ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﭘـﺎراﻓﻴﻦ ﻣﻴﺒﺎﺷـﺪ. این محصول در فرایند تولید روغن های موتور از ماده ای به اسم لوبکات، که از پسماندهای نفت می باشد، به دست می آید. در پروسه تولید پارافین، اسلک وکس به عنوان خوراک وارد سیستم تولید شده و پس از انجام فرایندهایی نظیر روغن گیری (deoiling) و رنگزدایی (decolorization) تبدیل به محصول نهایی یعنی پارافین وکس می گردد. روغن بدست آمده در این فرایند نیز تبدیل به محصول دیگر به نام فوتس اویل یا Residue wax می شود که دارای مصارف صنعتی فراوانی می باشد.

ثبت شرکت پتروشیمی و نحوه انجام آن | ثبت شرکت | ثبت برند | DANASABT.IR

پتروشیمی:

متانول:

متانول يا متيل الكل كه ساده ترين نوع الكل هاست با فرمول شيميايي CH3OH شناخته مي شود.

مايعي سبك، فرار و بدون رنگ و قابل اشتعال است. اين ماده بسيارسمي است به طوري كه قورت دادن يا استنشاق آن مي تواند باعث كوري يا مرگ شود متانول در توليد بسياري از محصولات نهايي مانند حلال ها، رنگ ها، پلاستيك ها و ضد يخ ها مورد استفاده قرار ميگيرد.

همچنين متانول به صورت محدود به عنوان سوخت در موتورهايي با سيستم احتراق داخلي استفاده ميشود. لازم به ذكر است كه بخش اعظم متانول توليدي در جهان صرف توليد اسيد استيك و فرمالدئيد ها MTBE مي شود.

اوره:

یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی 2CO(NH2) می باشد. این ترکیب بی رنگ، بی بو و نسبتاً غير سمي بوده و داراي حلاليت بالايي در آب مي باشد.از اوره به صورت گسترده اي در كودهاي شيميايي به عنوان يك منبع غني و مناسب نيتروژن استفاده مي شود.

آمونیاک:

آمونیاک به عنوان ماده ای غیر آلی و بی رنگ،  بسیار تحریک کننده با بوی تند و خفه کننده میباشد که فرم معمول آن به صورت مایع است.

تولید مواد شیمیایی مختلف مثل نیتریک اسید  و استفاده از آنها در صنایع مختلف از جمله کاربردهای آن است.

دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که آمونیاک ، بخشی از چرخه نیتروژن است و از فرآیندهای باکتریایی در خاک تولید می شود. آمونیاک همچنین به طور طبیعی از تجزیه مواد آلی ، از جمله گیاهان ، حیوانات و مواد زائد حیوانی تولید می شود.

نرمال پارافین:

نرمال پارافین نوعی واکس یا روغن تولید شده در صنایع پتروشیمی است که از تقطیر نفت خام به دست می آید. این ماده در ابتدا دارای ناخالصی های زیادی است و به رنگ زرد مایع به قهوه می باشد. ولی با انجام تصفیه، خلوص آن افزایش داده شده و به رنگ سفید یا بی رنگ در می آید.

استیک اسید:

استیک اسید (Acetic acid)، یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی CH3COOH است. یک نماد رایج برای اسید استیک AcOH است. از نظر شکل ظاهری به صورت مایع بی رنگ می باشد و با نام های دیگری نظیر اتانوئیک اسید ، اسید متان کربوکسیلیک و گاهی اسید استیک یخچالی (استیک اسید فاقد آب) نیز شناخته می شود. اسید استیک دارای طعم ترش مشخص و بوی تندی است. این حلال پروتیک آب دوست (قطبی)، مشابه اتانول و آب است. استیک اسید (Acetic acid) با قدرت استاتیک نسبی متوسطی که دارد، توانایی حل کردن ترکیبات قطبی و غیر قطبی را داراست. خاصیت حلالیت و قابلیت اختلاط اسید استیک، آن را به عنوان یک حلال در تولید دی متیل ترفتالات، به یک ماده شیمیایی صنعتی مفید تبدیل می کند.

نیتریک اسید:

این ماده اسيدی قوی با خاصيت اكسيدكنندگی است و معرف اصلی نیترات (همانند افزودن یک گروه نیترو به یک مولکول آلی) می باشد. نیتریک اسید محلول در آب است و همچنین نوعی اکسید کننده قوی است که بسیار خورنده و سمی می باشد. این ماده با فلزات، اکسیدها و هیدروکسیدها واکنش داده و نمک های نیترات را تشکیل می دهد.

مونواتانول امین:

آمینو الکل به طور صنعتی از سال 1930 تولید شده است. با این حال، تولید آن ها در مقیاس بزرگ تنها پس از سال 1945 شروع شد، زمانی که فرایند آلکوکسی شدن به واسطه ی اکسید اتیلن و پروپیلن اکسید جایگزین فرایند قدیمی تر کلر هیدرین شد. در صنعت، آمینو الکل ها معمولا به عنوان معادن آلکانول آمین ها تعریف می شوند. اتانول آمین ها (آمینو اتانول ها) و پروپانول آمین ها (آمینو پروپانول ها) از ترکیبات مهم این گروه هستند. هر دو ماده ی اشاره شده به طور گسترده ای در تولید پودر های سورفکتانت در تصفیه گاز استفاده می شود.

اتیلن گلیکول(اتان دی ئول):

 یا اتیل گلایکول یا مونو اتیلن گلیکول یک ترکیب ارگانیک با ۲ فرمول C2H6O2 و CH2OH)2) است. اساساً به دو منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به عنوان یک ماده خام در تولید الیاف پلی استر مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برای فرمولاسیون محصولات ضدیخ استفاده می‌شود. اتیلن گلیکول مایع غلیظی (ویسکوز) بی‌رنگ و بی‌بو و شیرین مزه است.

اتیلن گلیکول بسیار سمی است و به ویژه حیوانات خانگی در معرض مسمومیت‌های ناشی از نشتی این مایع از وسایلی که از آن استفاده می‌کنند، هستند.

پارا اکسیلن(p-xylene):کد اچ اس 29024300

پارازایلن هیدروکربن آروماتیکی به تمام فرآورده هایی که درآنها یک حلقه بنزنی وجود دارد، مواد آروماتیک گفته می شود. عمده این مواد شامل بنزن، تولوئن و زایلین ها (ارتوزایلین، متازایلین و پارازایلین) است که کاربردهای بسیارگسترده ای دارد.  پارازایلن یکی از ایزومرهای زایلن است که در آن دو شاخه متیل در عرض یکدیگر و روی اتم های شماره ۱ و ۴ قرار می گیرند. پارازایلن به صورت گسترده در تولید ترفتالیک اسید برای پلی‌استر بکار برده می‌شود. محل قرار گرفتن دو شاخه متیل در عرض یکدیگر بر روی حلقه بنزن است.

خدمات شرکت:

صادرات

واردات

کارگزاری

ترانزیت

شرکت بازرگانی چیست؟

شرکت بازرگانی به آن دسته از شرکت‎هایی گفته می‌شود که فعالیت اصلی و هدف آن‌ها تجارت است. در واقع موضوع فعالیت این شرکت‌ها صادرات کالا، واردات کالا، خرید، فروش و کلیه فعالت‌های بازرگانی خارجی و داخلی است.

به بیان ساده‌تر یک شرکت بازرگانی، همان کسب و کارهای بازرگانی و تجاری است که فعالیت‌هایی مانند واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز، خرید و فروش، توزیع و پخش کالا (حمل و نقل)، اخذ مجوز، مشاوره، آموزش و برخی موارد دیگر را انجام می‌دهد.

  • تاریخ انتشار : 2022-05-28
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید